-->

Air liur meleleh

Views


Tatkala aku mencoret buat kesekian kalinya entri ini
sudah ramai teman2 seperjuangan yang sudah bisa diulit mimpi bersama bantal busuk di rumah
huhu

Sabo ea hati
dah nak balik
(pujuk hati)

ok... entri kali ni berkisar pasal makanan semata-mata
aku list kan 10 makanan dalam food bucket list aku
burger xde dlm senarai sbb leh dikatakan hari2 pokai kat UniSZA ni
memang tuh je menu wajib
 

1. Masakan mak ngan tok
Of course la kan masakan diorang yang terbaik.. aku sangat2 la suka bila mak aku masak nasi lemak... aduh, memang hot habes la.. *maksud hot disini sedaaaaaaaaap!

Tok aku plak bab2 masak laksa, mee kuah ngan segala-galanya la yang aku pernah makan memang x pernah mengecewakan la... 

maybe sebab dua-dua orang ni masak dengan penuh kasih sayang untuk aku.. heehee.. *perasan jap



2. Sushi

Aku sangat la teringin nak makan sushi... sebab... dah lama dah aku usha2 sushi kat dlm dunia ni.. tapi, samada aku x mampu atau masih belum rezeki, aku masih belum boleh menjamahnya.. 

aku dah aim lama dh nak makan sushi since zmn kanak2 bila tgk tv variety shows china yang mkn sushi ngan wasabi.. hahahahahaha.. yang pasti..... nampak sedap dan fresh :)

sushi ni banyak jenis gak sebenarnya
aku xtaw nama2 dia.. tgk sedap aku ngaap je
gambar curi 1

3. Mee bandung

Aku rasa mee bandung yang paling best aku makan adalah.... 

time tuh aku lapar, hujan turun rintik-rintik membuatkan suasana sejuk beku dah macam winter sonata, makanan tuh masih berasap ala-ala kabus gitu....

mak aih, memang kecur air liuq cek nih bila teringat kejadian sweet sour ni (gambar x disertakan sebab x sempat nak snap)

4. Spaghetti

Ni plak ala-ala Western sikit.. alahai, yang penting sedap, marvelous, fabulous dan sesedap rasa dengannya

tapi macam susah plak aku tengok urat-urat berselirat spaghetti tu nak makan nanti.. jenuh nak pintal-pintal masuk mulut....

shaghetti cilok


5. Macaroni with cheese

X pernah rasa pun.. nampak gaya macam sedap.. ke sebab memang perut dah menyanyi lagu The Boys ni... haha.. xde motif
Macaroni oh, macaroni

6. Pepperoni pizza

Rasanya x pernah rasa kot pizza hut setakat ni... hurm... tapi pernah la merasa sedapnya Domino pizza waktu zaman SMAP dulu.. hehehehe... ok, sila la menatap sampai terkeluar biji mata pizza slice nih ek
pepperoni pizza

7. Cakes 

Oh, ni no comment nye la I punye feberet food.. 
aku suka sponge cakes, cheese cake, but not choc moist cake

8. Ice cream

Aiskrim masuk kategori makanan ke? more to desert kot.. x kira, nak masuk gak dalam list... *ketegaq

aku layan je sume jenis aiskrim as long sedap dan aku memang tengah mood nak makan mende sweet.. especially time tension tahap xleh engat...
I suka sundae type of ice cream sbb ada kelas.. hahahaha, xde motif 


9. Rangka ayam kat pasar malam
korang bayangkan jela gambar ni dh tinggal rangka ek


Walau hanya rangka, asal sedap dan sedap lagi.. mesti rasa mcm terliur kan???? * aku paham je :)

10. Satay


Satay ni toksah cakap la.. memang kelas abes sedapnya.. tapi disebabkan dah mahal, cek ni pikiq 10 kali kalu nak beli.. ada satay ayam, daging, kambing, arnab dan macam-macam lagi la.. bagi aku satay ayam best sbb bila masuk je dalam mulut ni, terasa mcm ayam tuh berkokok dalam mulut ni... * over

Rindu nak makan satay... :)
p/s: kalau ada yang rasa perut berbunyi rancak menyanyi, sila la ke dapur atau pandai2 la korang kenyangkan perut yang lapar tuh.. kesian dia.. hehehe :)
sebelum korang berlari mencari, nak gak taw korang nye feberet.. sila la share ye.. kat blog masing2 pn xpe:)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Early Enrollment SEAT SALE - Ends Tomorrow!