-->

Nawaitu :)

Views

Nawaitu tu apa ye kawan2?

Hehe
Nawaitu 
ialah

dari segi bahasa: maksud atau keinginan hati untuk melakukan sesuatu
syariat pula keinginan hati dalam melakukan sesuatu ibadah yang baik atau sunnah
:)
ok?




Inna solati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil alamin

sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku kerana ALLAH taala.

ada kisah di sebalik entri kali ni sebenarnya

alkisahnya, sem ni aku haruslah mengambil subjek bahasa asing
pada mulanya, aku dilema sangat nak amek bahasa arab tinggi
yela, pengalaman belajar zaman hingusan aka school time dolu2 tuh 
buat aku rasa agak nervous nak amek subjek ni

then, aku tarik nafas dalam2
cuba tanamkan niat nak belajar bahasa arab nih bukan sekadar untuk 
skor A
biarlah niat aku blaja kerana Allah
sebab aku tahu, Allah akan permudahkan urusan menuntut ilmu aku
InsyaALLAH

mlm ni, aku nekad ke kelas dgn harapan Allah betul2 bukakan jalan seluas-luasnya 
untuk aku belajar balik ilmu2 ni
yela, lama sangat tinggal ni
otak pn dh berkarat tau

masuk2 kelas, Ustazah dengan baik hati nya 
mula memotivasikan kitorang.. hehehe
Ustazah ada tanya, kenapa takut amek Arab tinggi ni?
kenapa nak takut dengan subjek?
bukan ke kita dapat pahala belajar bahasa syurga?

time tuh, mulut aku je tersengih sumbing
tapi, dalam hati aku mengiyakan

memang betul cakap ustazah tu senanye
tiada perkara yang senang dalam dunia ni
semua kena usaha, dan doa
baru tawakkal

sekarang, aku rasa bersyukur sgt sebab dipertemukan dengan ustazah yang baik
belajar bahasa Al-Quran, lughatul jannah (bahasa syurga)
yang dah lama aku lupakan :(
dan yang paling penting..
niatku belajar kerana ALLAH
Alhamdulillah, Allah sentiasa bersama dengan aku

* Bukan senang nak jadi senang,
bukan susah nak jadi susah
bergantung pada usaha, doa dan tawakkal
 
Best of luck, yayah! Fighting! 
:)
-malam ni leh tidur lena dah, alhamdulillah-

7 comments:

  1. Chayok.
    Nanti bolehlah ajarkan Awan sikit ya. (n_n)

    ReplyDelete
  2. good the luck,, hey lame loss contact ea

    ReplyDelete
  3. tahniah sbb tuan belog da buat pilihan yg bijak dgn memilih bahasa arab..=)

    ReplyDelete
  4. betul kalau buat sesuatu dgn niat yg ikhlas insyaAllah Allah akan tlg nti :)

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah
    pilihan yg tepat :-)

    ReplyDelete
  6. dulu sy juga rasa bahasa arab ssh,tapi bila dah blaja ssh tu mmg la ada tapi lama2 dah okay :P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...