-->

hujan oh hujan

Views
My lovely mom and najmi
hujan oh hujan..(gaya mcm katak kempunan nak jumpa hujan lak)
dlm sejuk2 ni.. seronok btol berselubung di bawah selimut dan katil yang x bape nak empuk.. kira ok la dr tdo atas lantai dan sewaktu dengannya..
bila hujan je teringat kat umah..
kalu kat umah saat2 mcm nih tok yah akan goreng pisang (kalu ada pisang la)..
xpn wat 'cucuq cekodok'..

walaupun cekodok je (bkn kodok ek).. nikmatnya terasa hingga menjilat jari dan pinggan [hiperbola sgt la yayah]
siap berebut agi ngan adik-beradik.. x malu btol la akak sorg ni kan.. harap je dh besar.. perangai cm bdk2
tapi.. mmg betul pn sedap..
x caya cuba buat tyme hujan2 gini pekena kuih ngan air teh or kopi..
kalu xde sgt, air masak suam pn jd la..

pastuh duk dpn pintu ala-ala tunggu orang msk meminang.. tgk titik2 hujan yang turun..

perasaan waktu tu tenang sangat.. tgk pokok yang baru 'disirami' hujan rahmat kurniaan Ilahi..segar dan sejuk mata memandang[ badan pn sejuk gak, so pakailah sweater ea tyme hujan]
aduhai..

subhanallah..
time tu juga aku suka mengelamun terkenang kisah dolu-dolu...
saja je nak imbas balik suka-duka aku hidup atas dunia ni kan..
bkn mengelamun pasal mende len taw..
dh2, melalut lak..

tp tuh la hujan..
yang memberi kita ketenangan..
dan kadangkala juga menyebabkan keresahan [bila ribut, kilat, petir dan sebagainya]
sama mcm hidup kita kan..lengkap dengan segala-galanya
Allah Maha Bijaksana..
Subhanallah~

p/s: jangan lupa berzikir bila tgk sesuatu keajaiban Allah
nanti dpt pahala smbil cuci mata..
^_^
ni la Tok Yah yang selalu masak sedap2 utk famili..sayang Tok sampai bila2

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...