-->

HukUm HudUd pn nak dipertikaikan lagi??

Views

Pada mulanya, aku terketar gak tangan nak menaip entri yang mcm ni
bukan apa, belum cukup ilmu nak berbicara tentang hal-hal sebegini
tapi aku rasa mcm nk jugak luahkan apa yang aku rasa selepas tgk vid 'SEMBANG RAKYAT'



Hoho...
pergolakan politik MALAYSIA bagi aku perkara biasa pada mulanya
tapi, yang meyebabkan aku naik darah bilamana
orang Islam sendiri sanggup jadi 'anjing' hamba politik yang hanya menurut perintah daripada tuannya
dan mempersendakan hukum ALLAH
bukanlah maksudku mengatakan mereka anjing 
tidak sama sekali
ini hanya perumpamaan


HUDUD
apa itu hudud?
paling tak tahu sgt pn, mesti kita leh kaitkan dengan potong tangan
atas sebab mencuri
HUDUD nih sebenarnya bukanlah mainan politik
Ia adalah hukum ALLAH yang termaktub sejak zaman Rasulullah SAW lagi
aku tak pasti la pulak kalau2 ada juga orang yang cetek sangat akal
yang hanya fikir kalau mencuri je, potong tangan
abes, kalau budak2 curi aiskrim pn nk kena potong tangan??
camtuh?
ada syarat-syarat pelaksanaannya

Wahai sahabat sekalian
.
.
.

ISLAM tuh indah
ALLAH yang menciptakan kita
Dia je yang tahu apa yang terbaik utk hamba2-Nya
ada sebab kenapa hukum zina bagi pasangan zina yang belum berkahwin disebat
ada sebab ALLAH jatuhkan hukum potong tangan ke atas pencuri

sedangkan di jalanraya pun ada peraturan dan ketetapan yang perlu kita patuhi
supaya perjalanan kita lebih selamat
samalah hukum yang ALLAH sediakan buat hambaNya supaya menjalani kehidupan yang lebih harmoni dan terpelihara

aku tertarik dengan sebuah blog yang mengaitkan kaki yang dipotong disebabkan penyakit diabetes
kenapa Doktor menyarankan agar kaki pesakit dipotong?
supaya bahagian lain tidak terjejas sama
begitu juga senario yang berlaku hari ni
kes ragut, siap bunuh lagi toksah cakap la
bukan setakat berleluasa
dh mcm jd trend plak, lepas merompak, membunuh
MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DRPD MERAWAT
slogan Aedes
Kan dh ckp, hukum ALLAH je yang mampu menidakkan keinginan manusia untuk mencuri
and FYI, potong tangan tuh bukanlah sekali mencuri, potong kedua-duanya
cuba kaji balik apa yang Islam sarankan dalam penentuan pencuri itu patut dipotong tangannya atau pelaksanaannya
barulah betul

yang pasal zina pulak
cuba baca petikan ni:
Buat penzina yang belum berkahwin.mereka mempunyai antibody T4 Limfosit yang kuat dan
masih bertenaga. Jika sekiranya seseorang penzina itu dihinggapi HIV selepas penzinaanya,T4
Limfositnya akan diserang oleh HIV Aids yang akan menyebabkan sel-sel T4 Limfositnya musnah
 sehingga menyebabkan mati dan akhirnya sel sum-sum tulangnya mengalami kelumpuhan dan
fibrosis dan tidak lagi dapat lagi menghasilkan sel-sel T4 yang baru. Badan akan lemah dan
Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit akan menyerang.

Pesakit jenis ini juga mempunyai kemungkinan untuk disembuhkan. Tetapi dengan syarat ia mesti
 didera dan badannya mesti mengalami kesakitan yang banyak bagi meransang penghasilanan
sel-sel T4 yang baru serta mengelakkan sum-sum tulang daripada fibrosis.Cara terbaik adalah
dengan menyebat diantara bawah tengkuk dan di atas pinggang di bahagian belakang dengan
sebatan yang akan meransang penghasilan semula antibodi T4 yang baru dan pesakit tersebut
boleh sembuh daripada AIDS selepas antibodi sel-sel T4 Limfositnya itu boleh menguasai HIV
AIDS.

Jika sekiranya pesakit tersebut sudah berkahwin .apabila dihinggapi virus AIDS,sel-sel T4
mereka telah lemah berbanding dengan sel-sel T4 kepunyaan mereka yang belum berkahwin.
Kelemahan ini berpunca daripada sum-sum tulang yang mengalami sedikit hakisan dan kurang
menghasilkan antibodi kerana lebih banyak ditumpukan kearah menghasilakan benih-benih bagi
tujuan menghasilkan sperma-sperma baru. Penzina jenis ini tidak akan dapat diselamatkan
daripada virus HIV AIDS dan rejam sehingga mati adalah merupakan penyelesaian terbaik bagi
mengelakkan jangkitan dan penyebaran penyakit di samping memberikan pengajaran yang
menyebabkan orang lain takut untuk melakukan kesalahan yang sama.


Dalam Islam, ada larangan mempersendakan agama
silap-silap boleh jatuh kafir taw
melainkan kalau memang ISLAM pada nama mungkin la kot x kesah nak mempermainkan hukum ALLAH ni kan
lain kali, kalu ye pn nak wat vid, buat vid cmni
ada pengisian dan ilmu tentang hukum Islam dan pelaksanaannya





xpaham dengan motif orang yang buat vid sembang rakyat tu
nak kata susah sangat mencari ilmu
Internet di hujung jari
masjid di sana-sini
Ulama menanti-nanti
hanya yang menentukan diri sendiri untuk mencari
secebis kebenaran yang hakiki...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...