-->

Bubur Asyura

Views










Hari nih aku sangat-sangat bersyukur sebab berpeluang merasai 'kepenatan' mengacau bubur asyura' di surau Tok Jembal..
bersama-sama dengan komuniti setempat yang sentiasa ramah..
I miss my home * sempat agi tuh





yela, suasana tuh macam kat tempat kenduri rumah aku kot...
serius rindu kat kampung halaman
by the way, sape pernah makan bubur asyura versi pantai timur??
angkat tangan mcm ni

semangat beno ko tijah!




sejujurnya, aku xpernah agi makan versi selain utara
FYI, lain tempat lain penyediaannya.
tapi, bukanlah niat aku hari nih nak berkongsi resepi ke apa ke
aku pun bukannya jadi tukang masak tadi..
sekadar menolong berbasa-basi
nanti kang dituduh anak dara pemalas..

This is too much! Aargh@#$%%%




Haha, joking la XD
ikhlas nih tolong *wink wink
setakat mayang bawang
tolong kucai bubur asyura sket2 je
Yang aku taw, mak cik2 tuh ada letak ikan, ayam, ubi keledek, rempah-ratus.. dan bermacam-macam ramuan lagi la
compared ngan utara, style ni agak berbeza bilamana ramuan yang dicampur adalah kacang, jagung dan selebihnya pkir sendiri..
aku xtaw.. hehe





tapi seronok sebab dapat bergaul dengan masyarakat setempat
plus, dapat jumpa kawan baru
tapi, aku x berkenalan pun dengan diorang
senyum pun jadi la kot kan :)
Bukan senang kan nak buat bubur asyura tuh
sape kata senang.. lepas nih buat la
aku cabar! 





Haha
Ikut korang la nak buat ke x
Kalu sendiri x nk try, sampai bila2 la xkan alaminya kan?
Ok2


Aku harap lepas nih aku akan rajin2 masuk dapur tolong mak tok masak kat umah

Yeah, Yayah nak berubah la.. Hahaha




Oh, well... aku memang PEMALAS!
*pengakuan berani mati
buat anak dara yamg muda trang tang-tang macam aku ni, sila rajin2kan diri masuk dapur utk masak, bukan makan je ye.. ^^

p/s Bubur asyura ni sempena awal Muharram.. beza taw dengan bubur lambuk.. Bubur lambuk selalunya orang buat waktu bulan puasa.. tapi selalunya, bila nak sediakan bubur nih, orang kampung akan bergotong-royong menyediakannya.. Seronok wooo


abes pun XD




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...