-->

Promise Yourself to be Happy :)

Views
Promise Yourself
To be so strong that nothing
can disturb your peace of mind.
To talk health, happiness, and prosperity
to every person you meet.
To make all your friends feel
that there is something in them
To look at the sunny side of everything
and make your optimism come true.
To think only the best, to work only for the best,
and to expect only the best.
To be just as enthusiastic about the success of others
as you are about your own.
To forget the mistakes of the past
and press on to the greater achievements of the future.
To wear a cheerful countenance at all times
and give every living creature you meet a smile.
To give so much time to the improvement of yourself
that you have no time to criticize others.
To be too large for worry, too noble for anger, too strong for fear,
and too happy to permit the presence of trouble.
To think well of yourself and to proclaim this fact to the world,
not in loud words but great deeds.
To live in faith that the whole world is on your side
so long as you are true to the best that is in you.


Christian D. Larson, Your Forces and How to Use Them

Happy to be alive.. Alhamdulillah :) #SOHObiz

Views

Roll eyes and Smile :)


Setelah hampir 2 3 tahun tak jenguk blog yang tenggelam dek habuk,
apakata kita mulakan bacaan blog ni dengan al- Fatihah...
 

Yeay! Alhamdulillah, blh tambah saham akhirat ye dok :)

Wah, teruja sbb dh lama tak menaip dalam blog sendiri. 
The feeling of a newbie datang kembali. muahaha.. 
apasal gedik smcm ntah ayat aku ni.. 

Sekarang, umur dh 25.. dh masuk suku abad dh pun aku ni.. hihi
oh mak, cek nak kawin, blh? wink2
*mak geleng kepala je.. haha

Ok la part merapu dh abes
Aku nak story bab excitednya aku nak join SOHObiz ni
SOHOBiz with Tlc

They are totally inspiring, with a great positive thoughts and minds
mmg terasa aura positif tu sekali
disebabkan perangai aku yang selalu je feeling down sorang2
with a dark force and negative aura surround, haha
apa kata ubah cara fikir dan cuba sahut cabaran kali ni

sampai bila nak berada di comfort zone kan2?


ok la.. nanti i update lagi psl SOHOBiz tu..


#sayajualpremiumbeautiful #mineralcoffee #jomsihatuntukibadah

Indahnya...

Views

Di tepi pantai, air jernih menampakkan pemandangan dasar yang begitu memukau...
Ikan kecil berenang-renang bermain seiringan bersama.
Telapak tangan menyentuh air yang suam dek panasnya matahari.
Pepohon kelapa merimbun mengikut rentak angin sepoi-sepoi bahasa.. damainya...
Huhu. Berangan jela

Hibernate. Sleepy eyes 0.o. Sunshine

Views



(gambar xde motif dengan entri kali ni, saja upload sbb comel >.<)

5.39am
Alhamdulillah, masih lagi bernyawa saat ni.. 
:)

Exam x abes lagi, saja menggatal nak update blog sbb rasa blur tetiba tgk nota y serabut serabai
malas gua nak layan keserabutan ini, 
oh, tidak (berdrama jap)



bukan Rain penyanyi korea tu taw.... xmau2

Hujan hari2 kat Terengganu skrg ni

Send someone to love,
I need to rest in arms,
Keep me safe from harm,
in pouring rain

#mood jiwang sebentar

dugaan sungguh bila nak study
sbb lagi best 
bila leh berhibernasi di bawah selimut, dengan meletakkan badan yang sengal2 di atas katil yang mengulit tidur
aiseh, ayat mau POWER!
Hahaha


dan bila sejuk2 ni, perut akan sentiasa minta dimanjakan
nak suap2 bagai
nafsu sungguh. haha
baik gua layankan tido drpd makan

diet sikit ujung2 sem ni

Hujan tu best.. tapi aci x nak kuar ayat x bape bersyukur

Saya rindukan mentari

rindukan mentari menemani di kala siang hari



#manusia memang x pernah bersyukur kan, aku pun tergolong dlm golongan x bersyukur tu... hm






Anyway, 
Subhanallah, 
Alhamdulillah, 
Allahuakbar 
atas segala nikmat yang Allah kurniakan pada kita


kdg2 kita hanya mengeluh dengan 1 ujian y Allah bagi
langsung x bersyukur dgn 1000000000x nikmat y Allah kurnia..

Astaghfirullah

have a nice day


may Allah ease everything in your life
aamiin
Salam Jumaah

Kosong.. Sepi :(

Views

Entah kenapa aku rasa sejak masuk sem 7 ni
hidup aku ngan blog mcm sgt renggang
mmg hilang jiwa nk berblogging

tp aku rasa mcm nk meluahkan sesuatu
cuma xtau nak luahkan pd siapa, dan bagaimana

tapela.. aku sedar aku masih punya ALLAH
that's really what I need the most this time



Cumanya, bila aku 'down'
aku akan jd lebih menyendiri
menyendiri dan terus sunyi dalam kesepian y aku sendiri hanyut dan lemas di dalamnya
mungkin jiwa ini terasa kosong

banyak dosa

itulah puncanya

buat sahabat sekalian,
ampunkan kesalahan dan dosaku pd kalian

aku mohon pada Mu ya Allah
tenangkan hati ini
agar ianya bisa melihat sinar kebahagiaan dan ketenangan y abadi


utk peroleh cinta Mu :(

T.T

may Allah bless....





-16-12-2012-3 Safar 1434-


Rain song ^^

Views
send someone to love me
I need to rest in arms
Keep me safe from harm
in pouring rain.. 

oh hujan... this song really fits ;)

Tempat yang jauh lagikan dikenang~

Views


Hari tu, aku godek2 la video2 menarik kat Youtube kan

then, ada 1 vid ni cm klasik gila je aku tgk preview/trailer nye
aku pun ape lagi

download la menggunakan downloader y mmg expert tahap kelajuannya berbanding menonton secara online
ha ha ha 
Ni videonya



Serius buat aku terkenang negeri sendiri

Tgk dlm video ni, mmg rasa mcm diri berada di sana jua saat ini

he he he *puitis x ayat saya?

kau ada? kihkihkih (gelak 3 harakat, bukan 3 rakaat ye)

aku suka quote ni

Bukankah kecurigaan itu telah terbunuh tika kita bersapa- Usman Awang


overall, aku rasa video ni mmg awesome sgt

maybe sbb ni la tmpat lahirku, tmpat ku bermain dan terjatuh 
tersepak batu, jatuh basikal, jatuh cinta.. Oops *geleng-geleng

by the way, Ladang Tebu is my childhood area 
Kilang Gula

that's why la I pun 'manis' orangnya

hahahaha

ok, bila ayat perasan dah kuar ni, mksdnya kena stop da la ni...


Tolonglah tengok! (nada memujuk ni) ^^


terkenang segala detik manis pahit di rumah :(

Kisah Cinta Awan dan Hujan

Views
Ceritera cinta awan dan hujan
"Hujan, tolong jangan pergi...." Kata Awan

"Awan..., ada waktunya melepaskan itu lebih baik. Aku tidak sanggup melihatmu menanggung beban di dadamu hanya kerana tidak ingin aku pergi.".... Kata Hujan

"Tapi aku masih mampu..." Kata Awan

Hujan tersenyum sambil berkata:

"Ya, mungkin kau masih mampu. Tapi sampai bila kau akan mampu bertahan..?"

Awan terdiam....

"Aku harus patuh pada perintah Tuhan, dan kau harus akur pada takdirNya. Dia tahu betapa beratnya kau menanggung beban, kerana itu Dia perintahkan aku untuk turun ke bumi membasahi hamparan ciptaanNya yang Maha Agong, menyejukkan tanah-tanah gersang yang lebih memerlukan aku daripada kau perlukan aku." Kata Hujan

Didada Awan masih sedih, kesedihan itu membuatkan jiwa Awan terlalu mendung...

"Wahai Awan.. sungguh, kadang-kadang melepaskan itu lebih baik walaupun saat itu terasa begitu berat sekali. Tapi, Allah kan ada? Mengapa mahu bersedih?" Kata Hujan pada Awan..... Hujan sebak menahan perasaan...

"Pergilah kau Hujan. Aku rela demi Tuhanku dan Tuhanmu. Hanya demi Tuhanku aku redha... Terima Kasih Hujan. Mendengar kata-katamu, aku lebih mengenal siapa diriku." Kata Awan

Allahuuuuuu Rabbiiiiiiiiiiii... Selamat tinggal wahai Awan. Doakan aku bermanafaat untuk mereka yang lain.... Allahuakbar!!!!!!!" Jerit Hujan bersama guruh berdentum kuat...



Airmata Awan jatuh tanpa henti-henti kerana tersedar kembali, lalu insaf kerana selama ini cintanya pada Hujan melebihi cinta pada Ilahi.

Hujan pun turun bersama air mata. Sakit, saat melepaskan. Tapi Allah lebih tahu segalanya... Perasaan ini hanya sementara. Mungkin Langit tidak mengerti akan kesakitan Awan dan Hujan. Langit hanya menyaksikan. Tapi belum tentu Langit itu faham pengorbanan.

Awan.... Hujan menghadiahkanmu Pelangi. Kamu lihat bukan?
SubhanAllah...



copy paste: Sumber

:)

Views

Bestnya dapat ber'blogging' semula.....
ha ha ha

sem ni wi-fi x berapa nak menggalakkan aku untuk online selama yang boleh
=.="
tp better la drpd xdpt lgsg kan.. he he
Alhamdulillah

Kali ni aku nak ajak kwn2 blogger sekalian
Review blog kawan2 yang lain :)

xperlu banyak2 blog 
1 pun dh cukup
sekadar menambah pengetahuan dan berkongsi kisah dan pengalaman
in syaa Allah
nanti ada masa, leh la singgah blog2 tu

Korang just msukkan link kat komen je..
X susah pun kan? :)

ok la.. rasa nk blogwalking je

sblm tu, 
nk promote blog Kak Wan aka my coursemate



I adore her blog so much :)

Salam sayang
Take care

:: down to memory lane ::

Views

serius sangat lama aku x update...
atas kekangan idea yang kering-kontang
dan mood yang x berapa nak membantu dalam perkembangan penulisan 
*blinkblink

kembalinya aku ke kampus UniSZA semester ni
menjadikan aku sebagai pelajar tahun akhir *officially... :)
tapi macam x percaya je yang aku ni sebenarnya dah makin tua.. ha ha
ok, tak lawak langsung

disebabkan pagi2 ni internet ok..
so, aku terpaksa bergelut untuk terus tidur atau menggunakan kesempatan yang ada ni
untuk melayari internet...
kesian kan? ha ha lagi

godek2 FB ngan blog rakan/junior/senior seangkatan SMAP Labu dulu
aku bahagia melihat mereka semua bahagia
ada yang dah bertunang, berkahwin, ada yang dah ada anak pun
how sweet 
#tears and overwhelmed

bila kenang balik every moments kat sekolah
I never expect that I will grow up as a woman.. ecece
apa pelik sangat ayat aku ntah.. ha ha

baru dapat tahu ade junior ex-roomate time F4 dl dh nikah...
with junior SMAP gak..
rupanya SMAPL ni banyak juga menemukan jodoh si jejaka dan dara
kekeke
tapi xdela bermaksud pergi sekolah tu dah niat awal2 nk cari jodoh kan
semua tu kan ketentuan Allah
;)


to all my friends out there,
including my akak2s, adik2s.. ha ha

I prayed for your happiness
dunia akhirat..
bentuklah akhlak kita menjadi lebih baik
buat diri kita, keluarga dan masyarakat
ingat moto SMAPL dl

Berilmu beriman dan beramal

#miss SMAPL so much T.T




Out of Service

Views


lama sangat dh x update
nak update panjang2 pun x sempat
currently having my industrial training during semester break.. hukhuk
and thanks to those who visiting my blog...
akan ku balas kunjungan kalian bila berkesempatan.. 

By the way,
selamat berpuasa :)

Kami jadi penguatkuasa MAQIS.. hehehe (MAQIS Wang Kelian, Perlis)

Rasa Bersalah yang Kuingat Sampai Sekarang

Views










buat exercise jap

ok, entri hari ni
macam bese, xde motif
hehehehe

sorry la, buang masa korang lagi ye




kalu xmau baca, leh je buat closure sambil pandang kanan, kiri

serius I x kesah ok... ahahaha *muka berlagak


aku nak kongsi feeling best2 pun cm xde pape feel je skrg
so, aku nk share pasal rasa bersalah....

aku tau la sume orang buat salah
hehehe
cuma nak ngaku atau tidak je kan
uish, ingat senang ke nak minta maaf
kdg2 ego tuh ada, malu pun ye gak
yang pasti, bagi aku susah untuk ungkapkan kata2 maaf kepada seseorang
betul tak?
*ke aku sorang je y rasa mcm tuh ek?


Ok, start!

Kejadian ni berlaku waktu aku kecil molek lagi
darjah 4 kalau x silap, aku ada pinjam buku lirik Westlife drpd sepupu aku
cantik sgt buku tuh dia decorate, siap ada gambar2 Westlife lagi
zaman kecik2 kan slalu buat benda2 kreatif ni
and sepupu aku mmg sgt2 kreatif
aku pun nak pinjam la, kononnye nak menyanyi karaoke dlm kelas
and cuainya aku, aku tinggalkan dalam meja kelas time tuh

dipendekkan cerita, meja kelas kitorang digunakan untuk dewan peperiksaan
then, buku tu hilang!!!!!!!!!!
!@##$$%%
aku rasa sgt2 bersalah... sgt2
mmgla aku berterus-terang dgn akk sepupu, tp mesti dia terkilan kan
sorry kak nisa T.T


second, time aku f1
peristiwa ni sgt2 menyusahkan orang lain terutama kakak didik aku

aku hilang!
actually, aku x hilang, tapi aku menghilangkan diri
nak dijadikan cerita, time tuh aku outing ngan kakak didik
Kak Insyirah :)
baik, manis orangnya
and of course penyabar

aku xtaw apa yang merasuk diri aku smpai aku blh hilang akal
cmne ye nk cerita?
hm, akak tu suruh aku stay sbb dia nak beli barang dlm kedai tu jugak
aku salah dgr yang dia suruh aku tggu dia kat stesen bas
mengong dh aku time tuh

sbb kalu pkir logik, xkn la akak tu senang2 je nk suruh aku g sorang2 kan
dah la xpernah jejak kaki kat terminal One time tu
nampak sgt aku ni pendek akal.. dush!

hurm... memang lps tuh kelam-kabut akk tu cari aku
yela, kes budak kena culik ni kan banyak
siap lapor kat bilik announcement lagi
mesti dia risau gila kan
memang lepas jumpa dia balik, muka dia dh merah padam menahan sabar...
Jahatnya aku kan?
minta maaf banyak2 Kak Inn


byk lagi hal yang buatkan aku rasa bersalah
mengumpat orang, kantoi on the spot
memang Allah nak tunjuk balasan on the spot juga la tu :)

dan memang bila kenang2 balik, rasa mcm hidup aku ni
selalu menyusahkan orang lain
ada je silap dan dosa aku pada keluarga, kawan2, guru2
macam2 la kesilapannya

but, for anything that happens, I'll always think like this


some people come into your life as a blessing while others come into your life as a lesson


hidup kita ni memang xpernah lari dari melakukan kesilapan
akui kesalahan, dan berubahlah menjadi lebih baik
:)


psst: mlm ni I blogwalking ye... nak siapkan report yang satu ni, azab x abes lagi.. huhu
take care, salam sayang,
Yayah :)










Clarify =_=

Views



pasal entri 'gedik' last week
korang janganla salah faham
it may not be classified as 'love' or whatever it names

it just a happy feeling
knowing someone 

in other words, I'm cool with friends
not in terms of special relationship yet

kalu btol ada jodoh, ada la kan

*apa la aku merepek ni.. ahaha
ok, x lawak seposen pun
:(


have a nice day :)


tired and fuuhh =.="

I'm smiling meng'gedik' rite now

Views





oh, what's with that title means??

gedik ngan gatal sama ke???




hehehehehe

skrg aku ngah dlm mode menggatal
bukan la tahap menggoda tuh
gatal ala2 macam dalam hati ada taman orkid je
XD

pe perasaan bila org y kita suka tegur kita dulu?
aiseh, sti hepi kan
yeke?
ok, dh lama x rasa feeling cenggitu
xpasal2 aku sndri pun x kenal diri sndri


but, for me la
I don't think that feeling will lasts 
because
my heart seems not so well to receive that kind of excitement
takut kecewa
*ayat novel sungguh.. kekeke

ok2

mlm ni kita blogwalking lagi
kalu headache dh kurang, hidung dh x sokseksoksek lagi

take care everyone, jaga kesihatan tuh elok2

jangan dh sakit bru nak ckp cmni

I miss my pretty sleep..
ada ke?

ok, aku sgt2 suka lagu ni.. mode jiwang mai dah.. 
ahahaha


"This I Promise You"

Ohh ohh...
When the visions around you,
Bring tears to your eyes
And all that surround you,
Are secrets and lies
I'll be your strength,
I'll give you hope,
Keeping your faith when it's gone
The one you should call,
Was standing here all along..
And I will take
You in my arms
And hold you right where you belong
Till the day my life is through
This I promise you
This I promise you
I've loved you forever,
In lifetimes before
And I promise you never...
Will you hurt anymore
I give you my word
I give you my heart (give you my heart)
This is a battle we've won
And with this vow,
Forever has now begun...
Just close your eyes (close your eyes)
Each loving day (each loving day)
I know this feeling won't go away (no..)
Till the day my life is through
This I promise you..
This I promise you..
Over and over I fall (over and over I fall)
When I hear you call
Without you in my life baby
I just wouldn't be living at all...
And I will take (I will take you in my arms)
You in my arms
And hold you right where you belong (right where you belong)
Till the day my life is through
This I promise you baby
Just close your eyes 
Each loving day (each loving day)
I know this feeling won't go away (no..)
Every word I say is true
This I promise you
Every word I say is true
This I promise you
Ooh, I promise you...






wassalam

mood baik punye

Views


Terasa lama sangat x ber'blogging'
padahal baru seminggu je pun
seminggu yang dah rasa macam tak cukup tanah terkejar sana-sini
dengan macam2 hal yang berlaku minggu ni

At last, settle gak sumenye

Alhamdulillah
:)

rasa lega sgt
and FREE!
ahahaha
*bahagia sungguh*

and thanks to those y baik hati singgah blogku yang dah start nak bersawang
kinda terharu gak la
well, I'm senja(sensitif+manja) sekali-sekala tau
bertakung airmata di balik senja
kihkih

before I'm off, korang pnh tgk x bottle y mcm ni?



It's cute ^^ hehe, I'm talking nonsense already

-start blogwalking from this moment-

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Pinjaman

Views



Alhamdulillah, mood 'story-telling' aku dah segar bugar bak bunga rafflesia hari ni
Tajuk entri kali ni bukanlah berkaitan dengan PTPTN
mentang2 la 'pinjaman', sume nak ingat PTPTN kan

ini situasi 'sempoi' yang ingin aku sampaikan

si Ali kehilangan isteri yang sangat dicintainya... 
yela, sape x sayang bini kan
dia berkurung dan meratapi kematian isterinya di dalam rumahnya
disebabkan terlalu sedih dengan pemergian isteri tercinta

nak dijadikan cerita, datanglah mak cik Enon ni ke rumah Ali
dia menanyakan si Ali ni tentang satu situasi


'Ali, kalau mak cik pinjam barang orang lain, mak cik kena pulangkan kepada pemiliknya kan?' Tanya mak cik Enon kepada Ali.

 "Yela mak cik, mana boleh buat harta sendiri.. Kan pinjam je namanya tuh, kenala pulangkan", Ali membalas dengan nada tanpa riak.


Then, mak cik dia bertanya lagi x puas hati.. hehehehe
"tapi mak cik dah lama pinjam daripada insan tu, macam mana mak cik nak pulangkan barang tu?"

Jawab si Ali, kena la pulangkan barang itu dengan gembira sebab pemiliknya dengan baik hatinya dah bagi pinjam kat mak cik dalam tempoh yang lama.....

pastuh, si Ali ni tersedar dari lamunan
kenapa dia perlu meratapi kematian isterinya 
sedangkan hidup ini hanya pinjaman daripada Allah SWT


Allah telah meminjamkannya sesuatu yang berharga, dan bila Dia  berharap untuk memilikinya semula
Dia berhak ke atas sesuatu itu
kerana memang sudah milikNya yang hakiki




Setiap detik, saat dan ketika
kita patut bersyukur dengan segala nikmat dan kurniaan Allah SWT :)


p/s: Sorry, I'm not a good story-teller 
tapi, x salah kan kalu berkongsi ilmu :)



Bila Yayah dah naik remos malas

Views



Sorry x sempat nak blogwalking kat blog korang yang awesome2 belaka

Currently, in hiatus...
no mood, malas, and segan...

nanti2 I datang blog korang ye
Jangan marah
:)
Have a nice day sume
Take care

Short Film Tazkirah

Views


Semalam aku ada tengok 1 vid kat youtube nih
short film by IPG Kampus Perlis
dengan kerjasama Persatuan Guru Pelatih Islam (PGPI)

Bagi aku, part mula2 agak cheesy la
hehehee
yela kan, lumrah orang bercinta
tapi Alhamdulillah, mesej yang nak disampaikan tuh memang berkesan

sila la tgk ye...
*aku sertakan 2 video yang menarik oleh student2 Malaysia yang kreatif2


Alangkah indahnya sebuah perkahwinan itu jika dikemudi pemuda acuan Al-Quran, 
seorang pemuda yang  berusaha untuk mencontohi kehidupan Rasulullah SAW, seorang pemuda yang bakal menjadi imam kepada makmumnya...





For such, the reward is Forgiveness from their Lord, and Gardens with rivers flowing underneath (Paradise),
wherein they shall abide forever. How excellent is this reward for the doers (who do righteous deeds according to Allah's Orders

Ali-Imran3:133-136




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Early Enrollment SEAT SALE - Ends Tomorrow!